برگزاری روز دمو مدلین، رویداد اختصاصی جذب سرمایه استارتاپ‌های سلامت دیجیتال و اخبار دیگر هفته

0 687

روز دمو مدلین، با هدف تسهیل ارتباط سرمایه‌گذاران و استاراتپ‌های فعال در حوزه سلامت دیجیتال، هفته دوم اسفندماه برگزار می‌کردد. علاوه بر تیم‌های برتر مرحله پیشرفته آزمایشگاه نوآوری سلامت دیجیتال مدلین، تمامی استارتاپ‌های سلامت دیجیتال که به مرحله تناسب راهکار-مشکل رسیده‌اند می‌توانند در روز دمو شرکت نمایند.

استارتاپ‌های علاقه‌مند می‌توانند برای ثبت‌نام در این رویداد تا تاریخ 20 بهمن‌ماه با مراجعه به وبسایت مدلین و تکمیل فرم برای حضور در این رویداد اقدام نمایند.

اخبار سلامت دیجیتال - گوگل فیت با دوربین گوشی نرخ قلبی و تنفسی را محاسبه می‌کند

اندازه‌گیری نرخ قلبی و تنفسی با استفاده از دوربین تلفن همراه، در اپلیکیشن گوگل‌فیت

از ماه آینده، اپلیکیشن موبایل گوگل‌فیت می‌تواند با بهره‌گیری از تکنولوژی یادگیری ماشین، مقدار ضربان قلب و نرخ تنفسی افراد را با کمک دوربین تلفن همراه محاسبه نماید.

گوگل‌هلث در رویداد خبری کوتاهی از این ویژگی جدید خبر داد و گفت این امکان در تلفن‌های همراه پیکسل از ماه آینده و در سایر تلفن‌های همراه اندروید طی ماه‌های پس از آن فعال خواهد شد.

برای اندازه‌گیری نرخ تنفسی، کاربر باید دوربین تلفن همراه را مقابل خود نگه دارد به صورتی که تمام صورت و قسمت بالایی قفسه سینه قابل مشاهده باشد. سپس باید 30 ثانیه به صورت طبیعی نفس بکشد تا اپلیکیشن بتواند با اندازه‌گیری حرکات قفسه سینه، تعداد تنفس در دقیقه را محاسبه کند.

برای اندازه‌گیری ضربان قلب، کاربر باید بند انگشت خود را مقابل دوربین بگیرد. گوگل‌فیت با استفاده از تکنولوژی PPG (photoplethysmography) تغییر رنگ ناشی از عبور خون را بررسی و ضربان قلب را محاسبه می‌کند.

استارتاپ سلامت باروری بِیس‌کر وارد بازار سهام می‌شود

عرضه عمومی سهام بِیس‌کر (Basecare) استارتاپ سلامت باروری چین

استارتاپ بِیس‌کر، تولیدکننده دستگاه غربالگری جنین که در سال 2019 بنیان‌گذاری و در فرصتی کوتاه یونیکورن شده است، سهام خود را در ماه جاری عرضه می‌کند.

بِیس‌کر، تولیدکننده کیت غربالگری ژنتیکی پیش از انتقال رویان و قرار دادن آن در رحم است. کیت غربالگری این استارتاپ، می‌تواند با دقت بالا، اختلالات تکاملی جنین را تشخیص دهد. بدین ترتیب احتمال موفقیت لقاح مصنوعی را افزایش می‌دهد. پس از تصویب قوانین حمایتی و افزایش تقاضا در سال 2020 بِیس‌کر تصمیم گرفته سهام خود را در بازار سهام هنگ‌کنگ عرضه نماید.

ادغام و اکتساب استارتاپ یونیکورن 23andme

ورود استارتاپ 23andMe به بازار سهام پس از ادغام

یونیکورن 23andme خدمات تحلیل ژنتیک فردی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این استارتاپ پس از پیوستن به یکی از شرکت‌های گروه ویرجین (Virgin Group) سهام خود را عرضه خواهد کرد.

استارتاپ 23andme با استفاده از نمونه بزاق کاربر، ژنوم او را تحلیل کرده و اطلاعاتی همچون مشخصات اجداد و پیش‌بینی وقوع برخی بیماری‌ها را به آنها می‌دهد. این استارتاپ برای ادغام و اکتساب (M&A) حدود 3.5 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

شرکت VG acquisition corp. یک شرکت اکتساب با اهداف خاص (special purpose acquisition company) است که توسط VG حمایت می‌شود. 

این دو شرکت اعلام کرده‌اند توافق ادغام آنها در سه‌ماهه دوم سال 2021 قطعی خواهد شد. پس از آن، سهام شرکت مشترک با نماد ME عرضه خواهد شد.

 

جذب سرمایه 25 میلیون دلاری استارتاپ تله‌فیزیوتراپی SWORD health

استارتاپ فیزیوتراپی دیجیتال سوارد هلث موفق به جذب 25 میلیون‌دلار در سری B شد. 

سواردهلث خدمات فیزیوتراپی مجازی را با تمرکز بر اختلالات اسکلتی-عضلانی به کارفرمایان ارائه می‌کند. پلتفرم سواردهلث، بیماران را به فیزیوتراپ‌های تایید‌شده ارجاع می‌دهد و آنها برنامه‌شخصی‌سازی‌شده در اختیار بیماران قرار می‌دهند. این استارتاپ از حسگرهای حرکتی بی‌سیم برای ارزیابی نحوه انجام حرکات از راه دور استفاده می‌کند.

سواردهلث در سال 2020 افزایش قابل توجهی در تعداد کاربران و درآمد به دست آورده. حال در نظر دارد، این سرمایه را برای رشد بیشتر استفاده کند. این استارتاپ، با احتساب این سرمایه، در مجموع 50 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

جذب سرمایه استارتاپ فیزیوتراپی دیجیتالزاک‌داک برنامه‌ریزی واکسن شیکاگو را به عهده می‌گیرد

زاک‌داک برنامه‌ریزی واکسیناسیون شیکاگو را به عهده می‌گیرد

شهروندان شیکاگو می‌توانند با مراجعه به وبسایت زاک‌داک، در صورتی که برای دریافت واکسن کرونا اولویت داشته باشند، زمان و محل واکسیناسیون خود را رزرو نمایند.

انجام واکسیناسیون کووید-19 به صورت عادلانه و منظم، چالشی است که نمایندگان شهر شیکاگو با آن مواجه هستند. حال، شیکاگو اعلام کرده برنامه‌ریزی واکسیناسیون شهروندان خود را به زاک‌داک واگذار کرده است.

شهروندان شیکاگو می‌توانند با مراجعه به وبسایت زاک‌داک، در صورتی که برای دریافت واکسن کرونا اولویت داشته باشند، زمان و محل واکسیناسیون خود را رزرو نمایند. در صورتی که صلاحیت دریافت واکسن را نداشته باشند، می‌توانند ایمیل خود را وارد نمایند تا در زمان مناسب، به آنها اطلاع داده شود.

به گفته مدیر عملیات مقابله با کووید-19 شهر شیکاگو، آنها برای مدیریت انجام تست کرونا با مشکل مواجه بودند. این اقدام برای مقابله با همان مشکل برای واکسیناسیون انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.