مشکل واقعی، شرط اصلی یک ایده عالی

0 772

راه‌اندازی استارتاپ ، مانند یک کسب و کار سنتی، به دانش و تجربه تخصصی در زمینه تجارت و کسب و کار نیاز دارد. اما استارتاپ‌ها با توجه به ماهیت نوآورانه و متفاوتی که دارند،  بیش از هر چیز به آشنایی با مسیر موفقیت استارتاپ و پیش‌نیازها اصلی آن نیازمندند.

فرمول موفقیت استارتاپ بسیار ساده است: یک ایده طلایی، یک تیم عالی، یک محصول بی‌نظیر و یک اجرای بی‌نقص؛ اما رسیدن به این ترکیب طلایی و اجرای آن در دنیای تجارت، نیازمند دانش تخصصی و کسب تجربه عملیاتی است. اجرایی کردن هرکدام از این چهار رکن اصلی موفقیت استارتاپ‌ها نیازمند تلاش و تجربه فراوان است و یک انتخاب اشتباه می‌تواند منجر به شکست استارتاپ شود.  

 در درس «چگونه یک استارتاپ سلامت راه‌اندازی کنیم؟»، شما با پیش‌نیازها و ملزومات موفقیت در هر کدام از 4 رکن اصلی موفقیت استارتاپ‌ها یعنی ایده، تیم، محصول و اجرا به طور کامل آشنا می‌شوید و این توانایی را به دست می‌آورید تا مسیر موفقیت استارتاپ خود را ترسیم نمایید. 

این ویدیو بخشی از درس «چگونه یک استارتاپ سلامت راه‌اندازی کنیم؟» در برنامه مدلین‌لب است که در آن،دکتر آیدین پرنیا، مدیر آزمایشگاه نوآوری سلامت دیجیتال مدلین، به اهمیت شناسایی یک مشکل عمیق و ارائه راهکار برای راه‌اندازی یک استارتاپ سلامت دیجیتال می‌پردازد.

دکتر آیدین پرنیا، دانش‌آموخته پزشکی و مدیر آزمایشگاه نوآوری سلامت دیجیتال مدلین است. وی مشاور استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران حوزه سلامت دیجیتال است و پیش از این مدیر عامل شرکت اَوِسِن بوده است.

 

متن ویدیو «پیدا کردن مشکل واقعی»

اول از همه یادتان باشد هرگز با یک ایده بد شروع نکنید. یک ایده بد، همیشه بد است. شما نمی‌توانید یک ایده بد را به مرور بهبود ببخشید.

 اگر ایده شما بد باشد نتیجه آخر آن صد درصد بد و افتضاح خواهد بود. بسیاری از مواقع ما ایده عالی را می‌گیریم، نتیجه‌ای که می‌گیریم آنقدر خوب نمی‌شود ولی اگر ایده بد باشد، مطمئناَ نتیجه آخر آن بد خواهد‌بود، بنابراین اگر ایده شما آنقدر خوب نشده‌است اصلا آن را شروع نکنید.

 

مشکل واقعی

نکته بعدی این است که باید یک مشکلی پیدا کنید که واقعی و عمیق باشد. این مشکل باید آنقدر عمیق و بزرگ باشد که آدم‌ها را مستاصل کند. یعنی که نامیدانه دنبال راهکار می‌گردد برای این که این مشکل را حل کند.

 اگر یک چنین موقعیت و مشکلی را پیدا کردید، آن وقت آن مشکل ارزش این را دارد که شما برای آن راهکار ارائه دهید.

کتاب تست مامان

مشکلاتی که آدم‌ها به آن بی‌توجه هستند و دنبال راهکار آن نمی‌گردند ارزش ندارد. برای این که متوجه شوید چه ایده‌ای را و از کجا باید پیدا کنید، باید کتاب «تست مامان» را بخوانید.

تست مامان کتابی است که به شما می‌گوید چگونه با مشتری‌ها صحبت کنید تا بتوانید اطلاعات خوب و درستی را از آن‌ها بگیرید، یک مشکل واقعی پیدا کنید و بتوانید بفهمید راهکارتان ارزش دارد یا نه یا اصطلاحاَ اعتبارسنجی کنید.

خواندن این کتاب بسیار توصیه می‌شود و متن ساده و روانی دارد. ترجمه فارسی این کتاب موجود است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.