دنیای سلامت دیجیتال در هفتهای که گذشت
اخبار جهان
برگزاری همایش قطب سلامت بارسلونا ۲۰۲۰
همایش قطب سلامت بارسلونا ۲۰۲۰ (BHHSummit 2020) در تاریخ ۲۹ و ۳۰ اکتبر بهصورت مجازی و با حضور بیش از ۴ هزار شرکتکننده برگزار شد. کارشناسان برجستهی بینالمللی در این همایش به دیدار و گفتوگو دربارهی وضعیت کنونی سلامت دیجیتال و چگونگی تحول اکوسیستمهای سلامت در سراسر جهان پرداختند.
این همایش که دومین سال برگزاری خود را پشت سر میگذاشت، در بخشهای مختلفی شامل سخنرانیها، پنلهای بحث و گفتوگو، نمایش استارتاپها، مسابقهی ارائه به سرمایهگذار، غرفههای مجازی، جلسات تجاری مجازی و شبکهسازی برای تقویت همافزایی و تعاملات میان استارتاپها، شرکتها و سرمایهگذاران برگزار شد. ویژگی جدید نشست امسال، برگزاری نخستین مجمع سرمایهگذاری سلامت الکترونیکی بود که با هدف تعامل میان استارتاپها و سرمایهگذاران صورت گرفت.
در این همایش موضوعاتی کلیدی مانند پزشکی از راه دور، نقش تکنولوژی در مبارزه با COVID-19، درمانهای دیجیتال و همچنین وضعیت سرمایهگذاری در سلامت دیجیتال پوشش داده شدند.
در انتهای همایش برگزیدگان جوایز BHHAwards، از میان ۳۰ هزار رأی و در ۴ دستهی مختلف مشخص شدند که به شرح زیر بودند:
- برندهی جایزهی بهترین “استارتاپ” : Famileo
- برندهی جایزهی بهترین “رشد استارتاپ” : Doctoralia
- برندهی جایزهی “بهترین ابتکار سازمانی برای کمک به مقابله با COVID-19 : “Sanitas
- برندگان جایزهی “بهترین ابتکار استارتاپی برای کمک به مقابله با COVID-19” به صورت مشترک: COVIDWarriors و Epidemixs
لینک خبر: https://bhhsummit.com
Whoop ابزاری پوشیدنی برای تناسباندام، با ارزشگذاری ۱.۲ میلیارد دلار به باشگاه یونیکورنها پیوست
شرکت تناسب اندام دیجیتال WHOOP که در بوستون مستقر است، اعلام کرد که موفق شده ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه در سری E جذب کند و به این ترتیب این شرکت به جمع یونیکورنهای سلامت دیجیتال پیوست. یونیکورن به استارتاپ سهامی خاص در فاز جذب سرمایهای گفته میشود که بیش از ۱ میلیارد دلار ارزشگذاری شده است.
Whoop یک ابزار پوشیدنی ردیاب سلامت را توسعه داده که با ارائهی یک سرویس اشتراک ماهانه، امکان ثبت دادههای فیزیولوژیک کاربر، مانند اطلاعات خواب، تناسباندام، شدت تمرین و چگونگی بهبود بدن به کمک تمرینها را فراهم میکند. اپلیکیشن همراه این تسمهی پوشیدنی، اطلاعاتی دربارهی تمرینها و بهبود ارائه کرده و براساس تحلیلهای انجامشده توصیههایی را در اختیار کاربر قرار میدهد. Whoop یکی از قویترین پوشیدنیهای ردگیری سلامت است و در میان مربیان و ورزشکاران تناسباندام محبوبیت دارد.
این شرکت اعلام کرده که سرمایهی جدید صرف تامین بودجهی محصولات جدید و توسعهی نرمافزار و سرمایهگذاری در راستای توسعهی جهانی و خدمات بیشتر به کاربران خواهد شد.
لینک خبر: https://www.mobihealthnews.com/news/fitness-wearable-whoop-joins-unicorn-club-12b-valuation
پاییز امسال بیش از ۹۰ سیستم سلامت به Epic میپیوندند!
Epic اعلام کرد که بیش از ۹۰ سیستم بهداشتی در ۹ کشور در انتظار فعال شدن در سیستم آن هستند که سبب میشود این پاییز، شلوغترین فصل نصب در تاریخ ۴۱ سالهی Epic باشد. سازمانهای بهداشتی در استرالیا، بلژیک، کانادا، فنلاند، عربستان سعودی، سنگاپور، هلند، بریتانیا و ایالات متحده، از سپتامبر تا پایان سال، بیش از ۱۲۳ هزار پزشک، پرستار، و کارمند پشتیبانی را به Epic EHR منتقل میکنند.
Epic یک شرکت خصوصی مراقب بهداشتی و از بزرگترین ارائهدهندگان فناوری اطلاعات سلامت است که نرمافزاری برای دسترسی، سازماندهی، ذخیره و به اشتراکگذاری پروندههای الکترونیکی پزشکی ارائه میکند. این شرکت ادعا میکند که بیش از ۲۰۰ میلیون بیمار در سراسر دنیا از این تکنولوژی استفاده میکنند.
در طول موج اول همهگیری ویروس کرونا، بسیاری از سیستمهای بهداشتی گزارش دادند که سوابق الکترونیکی طولی یکپارچهی Epic، برای ایجاد تحول مراقبت مؤثر ضروری هستند.
مقرر شده که بسیاری از سازمانهای مراقبت بهداشتی در ایالات متحده، پیش از موج دوم COVID-19 که در زمستان انتظار میرود، به این سیستم بپیوندند.
تست سریع COVID-19 در فروشگاههای بوتس انگلیس با محصول LumiraDx
شرکت داروخانههای زنجیرهای بوتس در بریتانیا سرویس جدیدی برای انجام تست COVID-19 برای افرادی که علائمی از خود نشان نمیدهند، راهاندازی کرده است. تکنولوژی مورد استفاده که توسط شرکت LumiraDx توسعه یافته، یک دستگاه تست پرتابل است که نتایج تست سواب مشتریان را تنها در ۱۲ دقیقه ارائه میکند. هزینهی این تست خصوصی ۱۲۰ پوند است و از این هفته در ۱۰ فروشگاه و از ماه نوامبر در ۵۰ فروشگاه بوت در دسترس خواهد بود. قیمت نسبتا پایین این تست، آن را به یکی از ارزانترین آزمایشهای خصوصی Covid-19 موجود در بازار تبدیل میکند.
استارتاپ LumiraDx یک سیستم تشخیصی نوآورانه نسل جدید ارائه کرده که در آن پلتفرم تشخیصی و راهکارهای مراقبت از راه تشخیص، توسط اتصال هوشمند پشتیبانی میشوند. این سیستم اجازه میدهد تا اطلاعات مربوطه جمعآوری و به اشتراک گذاشته شوند تا با مراقبت مناسب در زمان مناسب و در شرایط مناسب از افراد حمایت شود. استفاده از این سیستم به سازمانها امکان دسترسی به دادههای بیمار در هر زمان و مکان مورد نیاز را میدهد.
جذب سرمایهی ۱۴۰ میلیون دلاری Honor برای کمک به سازماندهی آژانسهای مستقل مراقبت در منزل
شرکت تکنولوژی مراقبت در منزل Honor، که در سانفرانسیسکو مستقر است، دور سرمایهگذاری سری D را با ۱۴۰ میلیون دلار به پایان رساند. Honor یک شرکت مراقبت در منزل و بنیانگذار Honor Care Network است و یک شبکهی ملی پیشگام متشکل از آژانسهای مراقبت در منزل از سالمندان محسوب میشود.
این شرکت با همکاری شرکای خود در شبکهی مراقبت، به افراد مسن کمک میکند تا با دریافت مراقبتهای مطمئن، شفاف و با کیفیت بالا، در خانهی خود با راحتی و امنیت زندگی کنند. شرکت Honor که در سال ۲۰۱۴ راهاندازی شد، در حال حاضر یکی از شرکتهای مراقبت در منزل ارائهدهندهی خدمات غیرپزشکی با سریعترین رشد در ایالات متحده است.
این استارتاپ در ابتدا بهعنوان یک بستر مستقیم و با مدل درآمدی B2C خدماتی را برای یافتن کمکهای مراقبت در منزل به خانوادهها ارائه میکرد، اما در حال حاضر بخش عمدهی تجارت آن در راستای یک تشکیلات سازمانی است که Honor Care Network نام دارد و با شراکت در سازمانهای کوچکتر مراقبت در منزل، بسیاری از عملکردهای اجرایی، حقوقی و نظارتی را اداره میکند.
Fitbit جایزهی ارتش را برای توسعهی تکنولوژی پوشیدنی تشخیص زودهنگام COVID-19 دریافت کرد
این هفته شرکت Fitbit اعلام کرد که یک پاداش ۲.۵ میلیون دلاری از وزارت دفاع امریکا و از طریق فرماندهی تحقیق و توسعهی پزشکی ارتش ایالات متحده (USAMRDC) دریافت خواهد کرد تا کار خود را در توسعهی یک الگوریتم تشخیصی پوشیدنی برای تشخیص زودهنگام COVID-19 گسترش دهد.
افزونبر این جایزه، Fitbit یک مطالعهی آیندهنگر را با موسسهی تحقیقات پزشکی Northwell Health’s Feinstein برای تأیید اعتبار الگوریتم تشخیصی خود آغاز میکند. در بخشی از این مطالعه، هزاران دستگاه تناسب اندام پوشیدنی Fitbit برای آزمودن توانایی الگوریتم، میان کارمندان Northwell Health توزیع میشود.
Fitbit که محصولات و تجربیاتی با هدف ردیابی و ایجاد سلامت و تناسب اندام تولید میکند، براساس سابقهی نوآوری و موفقیت اولیهای که در تحقیقات COVID-19 بهدست آورده و همچنین به واسطهی سهولت استفاده و عمر بالای باتری دستگاههایش انتخاب شده است.
این شرکت محصولات متنوع و ابتکاری مانند مچبندها و ساعتهای هوشمند، ردیابهای فعالیت و نرمافزارها و ابزارهای تعاملی ارائه میکند که در بیش از ۱۰۰ کشور جهان در حال استفاده هستند.
جذب سرمایهی ۱۲.۹ میلیون دلاری KēlaHealth برای گسترش پلتفرم هوش جراحی مبتنی بر AI
KēlaHealth، یک پلتفرم هوش جراحی مستقر در سانفرانسیسکو است که یک چرخهی پویا از پیشبینیهای خاص بیمار، مداخلات طبقهبندیشده و پیگیری نتایج برای عوارض جراحی فراهم میآورد. این شرکت این هفته از بسته شدن بودجهی ۲.۹ میلیون دلار مرحلهی بذر و سرمایهی ۱۰ میلیون دلاری در سری A خبر داد. این سرمایهگذاریها موجب تسریع در گسترش پلتفرم KēlaHealth در بیمارستانها و شرکای جراحی در سراسر ایالات متحده میشوند.
هدف این شرکت ارائهی الگوریتمهای یادگیری ماشین برای کاهش عوارض جراحی بیمار و بهبود نتایج است. KēlaHealth تکنیکهای پیشرفتهی هوش مصنوعی را به کار میبندد تا یک نرمافزار مبتنی بر ابر را بهعنوان یک راه حل خدماتی به ارائهدهندگان مراقبتهای بهداشتی، جراحان و سیستمهای بیمارستانی ارائه دهد.
لینک خبر: https://hitconsultant.net/2020/10/28/kelahealth-ai-surgical-platform-funding/#.X50CE1gzbIV