برگزاری وبینار «نقشهراه راهاندازی کسبوکار سلامت دیجیتال، از ایده تا جذب سرمایه»
مدلین، وبینار «نقشهراه راهاندازی کسبوکار سلامت دیجیتال، از ایده تا جذب سرمایه» را روز یکشنبه، 26 اردیبهشتماه ساعت 19 برگزار میکند.
این رویداد برای متخصصان و افراد فعال در حوزه سلامت، از جمله کادر درمان، مدیران سازمانهای سلامت و مهندسان فعال در این حیطه طراحی شدهاست. ویژگیهای یک ایده موفق در حوزه سلامت، رایجترین علل شکست کسبوکارها و مسیر صحیح راهاندازی کسبوکار، از موضوعاتی هستند که در این وبینار ارائه میگردد. دکتر آیدین پرنیا، مدیر آزمایشگاه نوآوری سلامت دیجیتال مدلین، تدریس وبینار را به عهده دارد.
شرکتکنندگان وبینار، فرصت استفاده از یک جلسه مشاوره راهاندازی کسبوکار مدلین را به صورت رایگان خواهند داشت.
علاقهمندان میتوانند تا ساعت 15 روز یکشنبه، با مراجعه به وبسایت مدلین در این وبینار ثبتنام کنند.
پلوتون تردمیلهای خود را از بازار جمعآوری میکند.
پلوتون، به دنبال آسیب کاربران طی استفاده از محصولاتش، ناچار به جمعآوری تردمیلهای خود از بازار شد. پیشبینی میشود این اقدام، 165 میلیون دلار برای پلوتون هزینه داشته باشد.
طی چند ماه گذشته، 70 مورد آسیب کودکان و یک مورد فوت به دلیل استفاده از تردمیلهای پلوتون گزارش شده است. به دنبال این گزارشها، کمیسیون امنیت محصول مصرفکنندگان (CPSC)، به کاربرانی که کودک خردسال یا حیوان خانگی داشتند هشدار داد استفاده از تردمیلهای پلوتون را متوقف کنند.
پلوتون که در همهگیری کرونا، رشد سریعی را با افزایش فروش محصولاتش تجربه میکرد، باید به نحوی با این بحران تازه روبهرو میشد. بنابراین، این تولیدکننده دستگاههای ورزشی هوشمند، گزارشی درباره محصول خود به CPSC ارائه کرد. همچنین، اعلام کرد در دستورالعملهای استفاده از محصول، این موضوع را مشخص کرده که دستگاههایش برای استفاده افراد بالای 16 سال طراحی شده و نباید از آنها در محیطی که کودک یا حیوان خانگی حضور دارد استفاده شود.
در حالی که پلوتون قصد داشت به ارائه همین توضیحات بسنده کند، پس از مذاکراتش با CPSC ناچار شد موضع خود را تغییر دهد. طی توافق صورتگرفته بین پلوتون CPSC، پلوتون ملزم به توقف فروش و توزیع تردمیلهای خود در کشور آمریکا شد. همچنین، میبایست هزینه دستگاه را به طور کامل به کاربرانی که مایل به پس دادن محصول هستند بپردازد. البته، با توجه به اینکه پلوتون در مرحله عرضه محدود محصولات خود است، فروش این تردمیلها پیشتر در ماه مارچ به پایان رسیده بود.
عواقب مالی جمعآوری دستگاهها برای پلوتون
دوچرخهها و تردمیلهای هوشمند و همچنین برنامههای ورزشی پلوتون در همهگیری کرونا با استقبال کاربران مواجه شد. درآمد این شرکت در سهماهه گذشته، بیش از 34 میلیون دلار بیش از پیشبینیهای مدیران آن بود. پلوتون سهام خود را در سال 2019 به قیمت 29 دلار برای هر سهم عرضه کرد. به دنبال انتشار اخبار آسیبها، قیمت هر سهم که تا 165 دلار رشد کرده بود، افت کرده و به 85 دلار رسید.
پلوتون یک روز پس از اعلام خبر جمعآوری محصولات خود، گزارشی مالی منتشر کرد. مطابق این گزارش، عواقب آسیبهای واردشده به کودکان و ضرورت برگرداندن محصولات، 165 میلیون دلار برای این شرکت هزینه خواهد داشت.
منبع: mobihealthnews
جذب سرمایه 280 میلیوندلاری استارتاپ مدیریت سلامت کارکنان Collective Health
شرکت کالکتیو هلث (Collective Health) موفق به جذب 280 میلیون دلار سرمایه در سری F برای توسعه پلتفرم مدیریت سلامت سازمانی خود شد.
کالکتیو هلث شرکتی است که بیمههای سلامت کارکنان را در یک پلتفرم یکپارچه میکند. این پلتفرم به کارفرمایان امکان میدهد که مزایای سلامت را که به کارکنان خود پیشنهاد میکنند بهتر مدیریت کنند.
پلتفرم کالکتیو هلث علاوه بر آنکه طرحهای پزشکی، دارویی، دندانپزشکی و چشمپزشکی کارفرمایان را به آنها نشان میدهد، پشتیبانهایی دارد که کارمندان را برای انتخاب برنامه مراقبتی مناسب راهنمایی میکنند. همچنین، ابزارهایی برای مشاهده عملکرد کارفرما و درخواست پرداخت به بیمه ارائه میکند.
شرکت کالکتیو هلث در سری F از سرمایهگذاران قبلی و تعدادی سرمایهگذار جدید، سرمایه جذب کرده است. ارزشگذاری این شرکت پس از جذب سرمایه، 1.5 میلیارد دلار برآورد میشود.
این سرمایه برای رشد مقیاسپذیر کالکتیو هلث و همچنین اجرای برنامه همکاری با شرکت Health Care Service Corporation صرف خواهد شد.
منبع: mobihealthnews
راهاندازی مرکز نوآوری همهگیری با همکاری سازمان جهانی بهداشت و آلمان
سازمان جهانی بهداشت و آلمان یک مرکز نوآوری جهانی برای نوآوری در زمینه بیماریهای اپیدمی و همهگیر راهاندازی میکند.
هدف از تاسیس این مرکز، هدایت نوآوریهای تحلیل داده برای پیشبینی، پیشگیری و تعیین پاسخ مناسب برای مقابله با خطر بیماریهای همهگیر بومی و جهانی است. این مرکز نوآوری که در برلین قرار دارد، به منظور دسترسی به دادههای متنوع با سازمانهایی از سراسر دنیا همکاری خواهد داشت.
مرکز نوآوری سازمان جهانی بهداشت با تحلیلها و بینشهایی که فراهم میکند، به کمک متخصصان سلامت عمومی و سیاستگذاران کشورها میآید. نوآوریهای این مرکز، ظرفیت تخمین و هشدار زودهنگام سازمان جهانی بهداشت و کشورهای عضو آن را گسترش میدهد. به این ترتیب، تصمیمگیری سریعتر در پیشگیری از و مقابله با بحرانهای همهگیری در آینده را تسهیل میکند.
راهاندازی این مرکز بخشی از برنامه اورژانسهای سلامت سازمان جهانی بهداشت است.
منبع: healthcareitnews
جذب سرمایه استارتاپ تحلیل شواهد Aetion با هدف توسعه جغرافیایی
استارتاپ تحلیل شواهد سلامت آتیون (Aetion) در سری C موفق به جذب 110 میلیون سرمایه برای توسعه کسبوکار خود در اروپا و آسیا شد.
آتیون، استارتاپی است که دادهها و شواهد بروز سلامت را برای کمک به تصمیمگیری ذینفعان بزرگ صنعت سلامت تحلیل میکند. خدمات این استارتاپ برای شرکتهای داروسازی و بیوتکنولوژی، بیمهها و قانونگذاران، طراحی شده است. بهینهسازی تحقیق و توسعه، بازبینی دادهها برای بررسی اثرگذاری مداخلات و ارائه تاییدیه قانونی از موارد استفاده خدمات آتیون است.
آتیون کمتر از 1 سال قبل، 19 میلیون سرمایه در سری B جذب کرده بود. با سرمایه سری C، مجموع جذب سرمایه این استارتاپ به 212 میلیون دلار رسید. آتیون در نظر دارد از این سرمایه برای تشکیل تیم بازاریابی خود استفاده کند. همچنین، کسبوکار خود را در اروپا، آسیا و اقیانوسیه توسعه دهد.
منبع: mobihealthnews
سامسونگ، سونی و Unilever از سرمایهگذاران سری C شرکت تلهمدیسن Huma
شرکت هوما تراپیوتیکس (Huma Therapeutics Ltd) بیش از 130 میلیون دلار سرمایه در سری C جذب کرد. بِیِر (Bayer) و هیتاچی (Hitachi) سرمایهگذاران اصلی این دور هستند.
در این دور همچنین، سرمایهگذارهای مالی و استراتژیک جدیدی، از جمله سامسونگ نکست (Samsung Next)، صندوق نوآوری سونی، یونیلیور (Unilever Ventures) و تعدادی سرمایهگذار فردی مشارکت داشتهاند.
هوما، ارائهدهنده پلتفرم پایش سلامت از راه دور است که مراکز درمانی را برای ارائه مراقبت در منزل توانمند میسازد. همچنین، شرکتهای دارویی و مراکز پژوهشی را برای اجرای کارآزماییهای بالینی پشتیبانی میکند.
سرمایه جذبشده برای توسعه پلتفرم دیجیتال هوما در آمریکا، آسیا و خاورمیانه صرف خواهد شد.
منبع: mobihealthnews