آغاز ثبت نام دور سوم مدلین‌کاپ، رقابت ایده‌های سلامت دیجیتال و خبرهای دیگر هفته

0 633

ثبت‌نام دور سوم مدلین‌کاپ، هفته گذشته آغاز شد و تا 20 اسفندماه ادامه دارد.

مدلین‌کاپ رقابت ملی میان صاحبان ایده‌های حوزه سلامت دیجیتال است که با هدف یافتن و حمایت از بهترین ایده‌ها برگزار می‌گردد. دور سوم این برنامه، 23 اسفند 99 آغاز می‌شود و به مدت 6 هفته ادامه می‌یابد.

تمامی افرادی که ایده‌ای در زمینه سلامت دیجیتال دارند و مشتاق هستند کسب‌وکار خود را آغاز کنند می‌توانند برای ثبت‌نام در مدلین‌کاپ اقدام کنند. آموزش‌های گام‌به‌گام مدلین، به علاقه‌مندانی که هنوز ایده‌ای ندارند، این فرصت را می‌دهد که در طول برنامه ایده مناسبی را خلق کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به وبسایت مدلین به نشانی www.medlean.ir مراجعه نمایند. ظرفیت مدلین‌کاپ محدود بوده و متقاضیان باید در مرحله اول ثبت‌نام، رزومه و انگیزه‌نامه خود را جهت بررسی ارسال نمایند.

ورود استارتاپ مدیریت مراقبت سلامت اینووکسر (Innovaccer) به جمع یونیکورن‌های سلامت

استارتاپ اینووکسر، هفته گذشته 105 میلیون دلار سرمایه در سری D جذب کرد و به این ترتیب، با ارزش 1.3 میلیارد دلار یونیکورن شد. این استارتاپ که دور قبلی جذب سرمایه آن، یک سال قبل و به مبلغ 70 میلیون دلار بوده، تا کنون در مجموع 225 میلیون دلاراز سرمایه‌گذاران دریافت نموده است.

هدف اینووکسر تسهیل مدیریت مراقبت سلامت با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل داده است. محصول آن، داده‌هایی مختلفی از جمله یادداشت‌های پزشکان را سازماندهی و سپس تفسیر می‌کند.

منبع: mobihealthnews

جذب سرمایه 125 میلیون دلاری بترآپ(BetterUp)

بترآپ (BetterUp)، ارائه‌دهنده خدمات سلامت کارکنان، با جذب 125 میلیون دلار، ارزش خود را به 1.75 میلیارد دلار رساند.

بترآپ به سازمان‌ها خدمات تندرستی و سلامت روان کارکنان ارائه می‌دهد. این استارتاپ از هوش مصنوعی، کوچینگ، مشاوره و منتورینگ برای کمک به کاربران خود استفاده می‌کند.

این استارتاپ در سری D مبلغ  125 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران مختلف و به رهبری آیکونیک گروث (ICONIQ Growth) جذب کرده است. بترآپ قصد دارد این پول را برای توسعه بیشتر محصولاتش صرف کند.

منبع: mobihealthnews

همکاری شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با اختلالات تغذیه

شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تیک‌تاک و پینترست، امکاناتی را برای مقابله با اختلالات تغذیه به محصول خود می‌افزایند.

اینستاگرام، تیک‌تاک و پینترست در آغاز هفته ملی آگاهی از اختلالات تغذیه، از همکاری خود با انجمن ملی اختلالات تغذیه (NEDA) آمریکا خبر دادند. در این راستا، این سه شبکه اجتماعی، منابع و خدماتی را با هدف القای تصویر بدنی مثبت و رفع اختلالات تغذیه به کاربران خود ارائه می‌دهند.

تصویر بدنی (body image) ادراک و برداشت افراد از زیبایی و جذابیت بدنشان است. مطالعات نشان داده است شبکه‌های اجتماعی به طور کلی، تصویر بدنی منفی در کاربران، هم مرد و هم زن، ایجاد می‌کنند. همچنین، بر سلامت روان و خودباوری کاربران اثر منفی می‌گذارند. به گفته ندا (NEDA) تصویر بدنی منفی و هویت شخصی می‌توانند موجب بروز اختلالات تغذیه‌ای شوند که در نهایت می‌تواند عوارض بلندمدتی بر سلامت اندام‌های مختلف بدن داشته باشد.

این شبکه‌های اجتماعی در نظر دارند محتوای آموزشی، راه ارتباط با مشاوران ندا و غیره را به صورت عمومی یا براساس فعالیت‌های کاربران و در صورت جستجوی هشتگ‌های مرتبط به آنها ارائه نمایند.

منبع: mobihealthnews

اکتساب استارتاپ تله‌هلث ام‌دی‌لایو (MDlive) توسط اورنورث (Evernorth)

استارتاپ سلامت از راه دور ام‌دی‌لایو (MDlive) توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ بیمه سیگناهلث (Cigna Health) خریداری شد.

ام‌دی‌لایو یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات سلامت از راه دور در آمریکا است. این شرکت و اورنورث یکی از زیرمجموعه‌های بیمه سیگناهلث (Cigna Health) روز جمعه از توافقی خبر دادند که احتمالا در سه‌ماهه دوم 2021 قطعی خواهد شد.

ام‌دی‌لایو خدمات خود را هم به طور مستقیم به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد و هم با بیمارستان‌ها، کارفرمایان و بیمه‌های سلامت، از جمله سیگنا، همکاری می‌کند.

این شرکت پس از جذب سرمایه 50 میلیون دلاری‌اش در سپتامبر گذشته، اعلام کرد تعداد ویزیت‌های مجازی‌اش در نیمه اول 2020 تقریبا دوبرابر شده است. به دنبال رشد سریع ناشی از همه‌گیری، صحبت‌هایی درباره ارزش 1 میلیارد دلاری آن و احتمال عرضه عمومی سهام مطرح شد. اما در نهایت، این شرکت تصمیم بر ادغام و اکتساب با اورنورث گرفت. اورنورث باور دارد با ادغام پلتفرم مجازی ام‌دی‌لایو می‌تواند یک مدل ارائه مراقبت کامل، راحت و پاسخگوی نیاز مشتریان ارائه دهد.

منبع: mobihealthnews

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.