برگزاری «دوشنبهی استارتاپی» با موضوع سلامت دیجیتال با همکاری مدلین
رویداد جذب سرمایه در حوزهی سلامت دیجیتال، در روز دوشنبه ۱۱ اسفندماه با حضور 8 استارتاپ و با همکاری مدلین به عنوان کارگزار برگزار شد. این برنامه که نوزدهمین نشست از سلسله رویدادهای ارائه استارتاپی با نام «دوشنبههای استارتاپی» است، در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و به صورت ترکیبی (آنلاین و حضوری) برگزار شد. در این رویدادها که هدف، تسهیل جذب سرمایه برای استارتاپها است، تعداد زیادی از سرمایهگذاران خطرپذیر داخلی حضور مییابند.
استارتاپهای حاضر در رویداد
- استارتاپ آیسا (با ارائهی مطهره امیری، مدیر عامل استارتاپ): دستیار هوشمند دندانپزشک که با استفاده از هوش مصنوعی و فوتوگرافی تکرارپذیر، ایشان را در مسیر درمان و طراحی لبخند منطبق بر ویژگیهای چهرهی بیمار و استانداردهای علمی مربوطه همراه میکند.
- استارتاپ فیورگجت (با ارائهی محسن مقدم، مجری طرح): تبسنج دیجیتال با ارگونومی مناسب و بدنهی آنتیباکتریال که ضمن پایش مستمر دمای بدن با دقت ۰/۱ درجه سانتیگراد، خطر تشنج، افت شدید دمای بدن، روز تخمکگذاری و دوره قاعدگی را مشخص میکند.
- استارتاپ باکیتنی (با ارائهی مهدی سلطانی، مجری طرح): چتبات هوشمند مبتنی بر یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی برای والدین، با بررسی علایم و توضیحات والدین، آنها را در مسیر درمان هدایت می کند.
- استارتاپ وت وینگ (با ارائهی رضا هاشمیپور، بنیانگذار این استارتاپ): ترازو و پلتفرم هوشمندی که با سنجش تعداد و وزن میانگین جوجه، دما، رطوبت، گاز آمونیاک و شدت نور مرغداریها و تحلیل آنها با کمک هوش مصنوعی، مدیریت هوشمند مرغداریهای صنعتی را ممکن میسازد.
- استارتاپ مجیکاردیو (با ارائهی امین یزدان دوست، مدیر عامل این استارتاپ): گجت پوشیدنی و پلتفرم آنلاین هوشمندی که پایش مستمر، تحلیل و تفسیر نوار قلب را با هدف افزایش دقت و صحت تشخیص بیماریهای قلبی ممکن میسازد.
- استارتاپ مایتَک (با ارائهی الناز ذوقی، مجری طرح): پلتفرم هوشمند my tac، پلتفرمی برای توانمندسازی بیماران مبتلا به آسم، در پیشگیری و مدیریت حملات آسم با استفاده از استانداردهای درمانی در منزل است.
- استارتاپ سِیواَپ (با ارائهی رحمتالله مهدیخانی، مجری طرح):گجت و اپلیکیشن هوشمند مراقبتی سالمندان که وقوع شرایط اورژانسی را به مراقب سالمند اطلاع داده و دسترسی به خدمات تخصصی سالمندان را تسهیل میکند.
- استارتاپ مامهود (با ارائهی آیدا نجفی، مجری طرح): شبکه اجتماعی ویژه مادران باردار که آنها را براساس لایف استیج و نوع سبک زندگی به هم ارتباط میدهد و امکان دسترسی به تمام خدمات تخصصی مادر و کودک را فراهم میکند.
منبع: inif
ثبتنام در دهمین همایش ملی کارآفرینان برتر در عرصهی بیوتکنولوژی
دهمین همایش ملی کارآفرینان برتر در عرصهی بیوتکنولوژی، 21 اسفند ماه سال 1399 به صورت آنلاین برگزار میشود. هدف از برگزاری این همایش، معرفی صنعت بیوتکنولوژی، بررسی نقاط ضعف و چالشهای این صنعت، ایجاد ارتباط بین افراد موفق برای همکاریهای بعدی، و الگوسازی چهرههای موفق این عرصه است.
در این همایش ضمن تجلیل از افراد بهنام در عرصهی کارآفرینی بیوتکنولوژی کشور، استارتاپ های حوزه سلامت نوپا و موفق در معرفی خواهند شد. همچنین این نشست به بررسی نقاط ضعف این صنعت در سال 1399 و بررسی رویکردها در سال 1400 خواهد پرداخت. محورهای اصلی همایش، تمرکز بر کارآفرینی در بخشهای دارویی، کشاورزی، غذایی و شیمیایی خواهد بود.
به گفتهی دکتر کامران یاراحمدی برگزارکنندهی این همایش، «در دهمین دوره از همایش کارآفرینان برتر عرصه بیوتکنولوژی، استارتاپهایی حضور خواهند داشت که فعالیت خود را در دوران کرونا آغاز کردهاند. نکته جالب اشاره مدیران این استارتاپها به فرصتی است که کرونا در اختیار آنها قرار داده است. بیوتکنولوژی در کنار صنعت دارو و مواد بهداشتی، از جمله معدود صنایعی است که در دوران کرونا رشد بزرگی داشته و سرمایهگذاریهای کلانی در آن صورت گرفته است».
منبع: biotechpro
روند جذب سرمایه برای تیتوکر؛ دستگاه معاینه در منزل
تیتو کر (TytoCare)، دستگاه ماژولار معاینه از راه دور و پلتفرم تلههلث مجهز به هوش مصنوعی، در سری D موفق به جذب 50 میلیون دلار سرمایه شد. این سرمایهگذاری ارزش شرکت را دو برابر افزایش داد. با جذب 50 میلیون دلار سرمایه در آوریل سال 2020، تیتوکر توانسته در مجموع طی 10 ماه، 100 میلیون دلار سرمایه جمعآوری کند. پذیرش سریع جهانی تلههلث و تغییر روند رو به رشد سازمانهای خدمات سلامت به استفاده از روشهای مراقبتی جدید، باعث شده این شرکت رشد سریعی را تجربه کند. این روشهای جدید شامل مراقبتهای مبتنی بر داده، خدمات ناهمزمان، مراقبتهای مجازی و پایش از راه دور هستند. فقط در سال 2020، این شرکت 2.5 درصد افزایش درآمد داشته است.
تیتوکر اعلام کرده که سرمایهگذاری جدید، با هدف توسعهی الگوریتمهای جدید هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، و گسترش عرضهی این محصول در امریکا، اروپا و آسیا صرف خواهد شد.
محصول تیتوکر یک کیت معاینه (TytoHome) در منزل است. این کیت به پزشک امکان هدایت روند معاینه، راهنمایی و ارزیابی را از راه دور میدهد. ابزارهای موجود در این کیت شامل یک استتوسکوپ، یک دوربین با کیفیت بالا برای ارزیابی پوست، دماسنج مادون قرمز، یک اتوسکوپ و یک اداپتور فشارندۀ زبان برای معاینه گلو است. و در مجموع دستگاه میتواند برای بررسی وضعیت قلب، ریهها، پوست، گوشها، گلو، شکم و دمای بدن مورد استفاده قرار گیرد.
منبع: prnewswire
ادغام دستیار صوتی آمازون با ردیاب تناسب اندام هالو
با ادغام دستیار صوتی آمازون، الکسا (Alexa)، با ردیاب تناسباندام هالو (Halo)، میتوانید با این دستیار در مورد وضعیت سلامتی خود صحبت کنید. این دستیار برحسب اطلاعاتی که از ردیاب هالو دریافت میکند، میتواند آمار مختلفی در مورد سلامتی ارائه کند. کاربر میتواند در مورد نمرهی خواب یا امتیاز فعالیت روزانهی خود سوالاتی را مطرح کرده و بازخوردهای شخصی دریافت کند.
هالو بند (Halo band) اولین محصول ردیابی تناسباندام آمازون است که از سال گذشته وارد بازار شده است. این گجت میتواند علاوه بر موارد استاندارد پیگیری تناسباندام، مانند حرکت و الگوهای خواب، در کنترل تن صدا به کاربر کمک کند. ردیاب تناسب اندام هالو همچنین دارای قابلیت اسکن سهبعدی بدن از طریق دوربین تلفن همراه و اندازهگیری ترکیب چربی بدن است.
منبع: theverge
جذب سرمایهی چشمگیر شرکت مراقبت در منزل دیسپچ هلت
شرکت دیسپچ هلث (DispatchHealth)، ارائهدهندهی خدمات مراقبت در منزل، موفق شد در تأمین مالی سری D، سرمایهی عظیم 200 میلیون دلار را جذب کند. این سرمایهگذاری ارزش شرکت را به 1.7 میلیارد دلار رسانده و آن را به باشگاه یونیکورنهای سلامت وارد کرده است. این شرکت در ماه ژوئن، در جذب سرمایهی سری C،توانسته بود 138.5 میلیون دلار تأمین سرمایه داشته باشد.
از طریق پلتفرم ارائه شده توسط استارتاپ دیسپچ، بیماران میتوانند از طریق تماس، اپلیکیشن یا وبسایت، درخواست ویزیت پزشکی فوری در منزل را داشته باشند، در این شرایط پزشک در حداکثر دو ساعت به محل بیمار میرسد. این شرکت برای هر ویزیت، دو متخصص پزشکی، یک دستیار پزشک یا پرستار و یک تکنیسین پزشکی را به محل اعزام میکند.
منبع: mobihealthnews
همکاری فیلیپس و دیزنی برای بهبود تجربهی درمانی کودکان
شرکت رویال فیلیپس و شرکت EMEA والتدیزنی اعلام کردند که در حال همکاری برای آزمایش تاثیر انیمیشن سفارشی در تجربهی محیطی فیلیپس هستند. راهکاری که معماری، طراحی و فناوریهای مختلف را ترکیب میکند تا بیماران و کارکنان، محیطی شخصی و فضایی آرامشبخش داشته باشند.
این پروژه که اولین فعالیت دیزنی در یک پروژهی تحقیقات بالینی است، امسال در شش بیمارستان در اروپا اجرا میشود. طی این تحقیق بررسی خواهد شد که چگونه تجربهی محیطی فیلیپس، با استفاده از داستانهایی متحرک، از جمله محبوبترین شخصیتهای دیزنی، میتواند تجربه بیمار و پزشک را در فرایندهای MRI کودکان تغییر دهد. هدف این کار کاهش ترس و اضطرابی است که کودکان اغلب در روند MRI احساس می کنند. چنین پروژهای باعث ایجاد پیوند و بهبود توانایی کارکنان برای انجام وظایف خود در اتاقهای اسکن MRI میشود.
منبع: digitalhealthnews
گوگل و دانشگاه آکسفورد پلتفرم جهانی ردیاب کووید- 19 را راهاندازی کردند
Google.org، بازوی خیریهی گوگل، به همراه دانشگاه آکسفورد و دیگران، یک بانک دادهی جهانی راهاندازی کردهاند تا به ردیابی انواع کووید- 19 و بیماریهای عفونی آینده کمک کنند.
گلوبال. هلث (Global.Health) یک منبع با دسترسی آزاد است که براساس ایدهای که اولین بار توسط پژوهشگران دانشگاه اکسفورد در سال 2020 آغاز شد، طراحی شده است. گلوبال هلث در واقع یک پایگاه دادهی کووید- 19 است که دادههای ناشناس را جمعآوری میکند. این دانشگاه همچنین در ژوئیه 2020، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ابزاری آنلاین برای ردیابی و مقایسهی پاسخ سیاستهای دولتها در سراسر جهان راهاندازی کرد. برای توسعهی این پروژه، گوگل یک تیم حرفهای را همراه کرده و بنیاد راکفلر نیز به تأمین بودجه کمک میکند.
گلوبال. هلث شامل دادههایی از همهگیری است که حدود 20% از تمام عفونتهای گزارششده در جهان را شامل میشود. اطلاعات بسیار دقیق اما کاملا ناشناس هستند و از نظر موارد شخصی مانند موقعیت مکانی و تاریخچهی سفرها، غیرقابلشناسایی هستند.
منبع: digitalhealth