استارتاپ هیگی، مراقبت هوشمند در دسترس همه
استارتاپ هیگی، کیوسکهایی تحت عنوان ایستگاه سلامت و با قابلیت ثبت دادههای فیزیولوژیک را در سطح شهر در اختیار عموم مردم قرار میدهد که کاربران را توانمند میسازند تا در پیشگیری و کنترل بیماریهای مزمن مشارکت داشته باشند.
کشور |
آمریکا |
سال تاسیس |
2012 |
وبسایت |
این استارتاپ چه مشکلی را برطرف میسازد؟
با تغییرات سریع ناشی از روند توسعه و افزایش سن جمعیت، بیماریهایی همچون مشکلات قلبی و عروقی، دیابت و سرطانها سهم بیشتر و رو به فزونی در آمار مرگ و میر و هزینههای اعمالشده بر سیستمهای سلامت دارند. اغلب این بیماریها عوامل زمینهسازی دارند که در صورت مواجهه بهموقع و موثر میتوان از بروز بیماری پیشگیری کرد و یا آن را در مراحل اولیه کنترل کرد. گران بودن هزینههای مراقبتی و دشواری دسترسی به مراقبت، برای بسیاری از مصرفکنندگان مانع از پیشبرد اهداف پیشگیرانه میشود.
توانمندسازی بیمار با ایستگاه سلامت هیگی
هیگی یک شرکت فناوری پزشکی است که با تمرکز بر آگاهسازی، پیشگیری و مدیریت شرایط، در زمینه مشارکت مصرفکننده در سلامت فعالیت میکند. این شرکت شبکهای از کیوسکهای ایستگاه سلامت را ارائه میکند و از طریق ایستگاه هوشمند دیجیتال و ابزارهای تکمیلی و آموزشی تلفن همراه و وب، دسترسی آسان و رایگان به اطلاعات سلامت قابلفهم فراهم میکند.
در ایستگاههای سلامت هیگی، ابزارهایی برای سنجش فشار خون، نبض، وزن و شاخص توده بدنی کاربر قرار داده شده است. این کیوسکها در فروشگاهها، داروخانهها و بخشهای خردهفروشی دیگر قرار دارند و استفاده از آنها رایگان است. کاربر میتواند اطلاعات خود را با متخصصان سلامت دارای مجوز به اشتراک بگذارد و آن را در طول زمان از طریق پروفایل وب یا اپلیکیشن تلفن همراه پیگیری کند.
با استفاده از ابزارهای غربالگری، وضعیت در معرض خطر بودن فرد بررسی میشود و اطلاعاتی در مورد شرایط سلامتی، ارزیابی خطرات و توصیههای شخصی برای مراحل بعدی در اختیار وی قرار میگیرد. سپس با توجه به شرایط فرد و گامهای مورد نیاز بعدی، ارتباط کاربر با افراد، خدمات و محصولاتی که مورد نیاز و مناسب شرایط وی هستند، برقرار میشود.
ایستگاههای هیگی تاییدیه FDA دارند، دستگاهها کالیبره شده و دادهها کاملا دقیق هستند. کاربران میتوانند در بخش ایستگاهیاب در نظر گرفته شده در سایت هیگی، نزدیکترین ایستگاه به خود را پیدا کنند.
ارائهدهندگان خدمات، برنامههای سلامتی و برندهای خدمات سلامت مصرفکننده، میتوانند از طریق پلتفرم هیگی با مشتریان خود در ارتباط باشند.
محصول این استارتاپ چه مزیتهایی دارد؟
1- دسترسی همگانی با استفاده آسان
2- ارائه دادههای با دقت بالا به همراه توضیحات و ارزیابیهای اولیه
3- امکان ارتباط کاربر با ارائهدهندگان خدمات سلامت مناسب
4- توانمندسازی بیمار و ارائه خدمات کاربرمحور
استفاده از محصول این استارتاپ چه نتایجی به همراه داشته است؟
بیش از 10 هزار کیوسک ایستگاه سلامت هیگی در سراسر ایالات متحده وجود دارد. تاکنون 62 میلیون نفر از این ایستگاهها استفاده کردهاند و در 62 درصد موارد کاربر در شرایط ریسک بالا بوده که با کمک این دستگاه تشخیص داده شده است.
هیگی با چندین شرکت سلامت دیجیتال و سازمان خدمات سلامت همکاری میکند تا از ابزارها و برنامههای خود در مسیر اهداف هیگی استفاده کنند.
از طریق مشارکت شرکت هیگی با استارتاپ لیوونگو (Livongo) کاربران میتوانند ریسک خود برای شرایط مزمن را تعیین کنند و در برنامههای مدیریت بیماری مزمن این استارتاپ ثبتنام کنند. همچنین هیگی با همکاری با استارتاپ پاپا (Papa) غربالگریهای سلامتی و حمایتی برای سالمندان ارائه میکند.
بنیانگذاران این استارتاپ چه کسانی هستند؟
همبنیانگذار استارتاپ هیگی، دکتر خان صدیقی، پزشک، رادیولوژیست، و کارآفرین سریالی است. او در سمت مدیر ارشد فناوری و مدیر ارشد بازاریابی این شرکت فعالیت میکند. او پیش از هیگی، پزشک اجرایی و مدیر برنامه اصلی شرکت مایکروسافت و مسئول مهندسی پلتفرم در گروه راهکارهای سلامت بود.
دکتر صدیقی در سال 2019 شرکت HOPPR را با هدف تسریع توسعه هوش مصنوعی برای حل چالشهای بزرگ خدمات سلامت تأسیس کرد و در حال حاضر در سمت مدیر اجرایی آن فعالیت دارد. دکتر صدیقی در هیات مدیره استارتاپهای مختلفی در ایالات متحده حضور دارد و مشاور فناوری چندین سازمان بهداشت ملی است. او همچنین استادیار رادیولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز است.
همبنیانگذار دیگر شرکت هیگی، مایکل دبلیو. فرو (Michael W. Ferro) است که تا سال 2016 در سمت مدیرعامل فعالیت داشته است. او نیز همچون دکتر صدیقی سابقه فعالیتهای کارآفرینی مختلف، جوایز و اختراعات متعددی را در کارنامه خود دارد.
هیگی از چه مدل درآمدی استفاده میکند؟
استفاده از خدمات سلامت هیگی برای کاربران رایگان است. طبق اطلاعات به دست آمده از وب سایت هیگی، به نظر میرسد مدل درآمدی این شرکت B2B است. بخشی از درآمد این شرکت از طریق ارائه تبلیغات در کیوسکهای سلامت به دست میآید.
این استارتاپ از نظر سرمایهگذاری چه شرایطی دارد؟
استارتاپ هیگی طی 4 دور سرمایهگذاری، 91.3 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است و در حال حاضر در سری B سرمایهگذاری قرار دارد.
این استارتاپ که در سال 2012 تاسیس شده، در همان ابتدای کار شرکت سازندهی کیوسکهای اطلاعات سلامت مرج (Merge) را به قیمت 2.75 میلیون دلار خریداری کرد.
در سال 2014 شرکت اِستِی هلثی (StayHealthy) را که محصولاتی برای پایش سلامت تحت وب تولید میکرد، خریداری کرد. دستگاههای استی هلثی برای اندازهگیری و پایش پارامترهای سلامت فردی مانند فشار خون، ضربان قلب، وزن بدن، شاخص توده بدنی و غیره تولید میشدند.
هیگی در سال 2018 برای مدیریت دادههای بیماران در زمان واقعی، با شرکت بریج کانکتور (Bridge Connector) ادغام شد. این ادغام، به اتصال پلتفرم هیگی با ارائهدهندگان خدمات، بیمهها، کارفرمایان و خردهفروشان کمک کرد تا بتوانند با ارتباط و مدیریت داده بیماران خود، برای مداخلات مراقبتی و برنامههای پیشگیرانه، ریسک در زمان واقعی را شناسایی کنند.
شرکت بابیلون (Babylon) در سال 2020 در استارتاپ هیگی سرمایهگذاری کرد و خدمات دیجیتال خود مانند بررسی علایم و ابزارهای سلامت از راه دور را با خدمات هیگی ادغام کرد.